Klantenservice

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Lees op deze pagina alle veelgestelde vragen

Welkom op onze ‘veelgestelde vragen’ pagina. Op deze pagina is veel informatie te vinden over onder andere de bezorging, het retourneren, onze werkwijze en onze overige service punten. Daarnaast hebben we een aantal pagina’s op een rijtje gezet waar veel overige relevantie informatie op te vinden is. Kom je er nog niet uit of is er nog steeds iets onduidelijk? Geen enkel probleem! We zijn maandag t/m zaterdag namelijk van 9:00 tot 20:00 bereikbaar.

● Over het bestellen

Hoe bestel ik eigenlijk meubels bij Crecida?

De manier van meubels bestellen doe je eigenlijk zoals je dat gewend als iets online besteld. Je kan ons aanbod vinden op onze winkel pagina. Als je iets wilt bestellen druk je op ‘toevoegen aan winkelmand’, waarna je het meubel kunt afrekenen met één van onze beveiligde betaalmethodes. Na het afrekenen ontvang je een geautomatiseerde e-mail met een overzicht van je bestelling.

Zijn de foto's representatief aan de werkelijkheid?

Foto’s kunnen inderdaad de werkelijkheid anders weerspiegelen dan dat die is. Echter maken wij foto’s met een goed fototoestel en worden de meubels in een belichte ruimte genomen. Om twijfel over de foto’s weg te nemen bieden we daarom de mogelijkheid om een videogesprek in te plannen en het meubel real-time te zien.

Ik kan helaas niet met Klarna afrekenen, maar ik wil alsnog graag achteraf betalen. Wat kan ik doen?

In sommige gevallen is het niet mogelijk om af te rekenen met Klarna. De reden kunnen verschillend zijn: Klarna accepteert de betaling niet, een technische storing doet zich voor, of het is simpelweg te ingewikkeld om af te rekenen met Klarna. In deze gevallen kun je het beste contact met ons opnemen. In veel gevallen zijn wij erg flexibel en kunnen we iets regelen. Denk aan: een kleine aanbetaling en de rest bij levering, volledige betaling bij levering. Echter is elke situatie uniek en zullen we dit per situatie bekijken wat er te regelen valt.

Met welke betaalmethodes kan ik afrekenen?

Wij bieden meerdere mogelijkheden aan om je bestelling af te rekenen. Zo kun je bij ons kiezen uit de volgende betaalmethodes: iDeal, PayPal, CreditCard, Klarna en In3. Daarnaast hebben wij een aparte pagina aangemaakt om deze vraag zo duidelijk en uitgebreid mogelijk te beantwoorden. Bekijk de pagina hier.

Kan ik de meubels ook achteraf betalen?

Ja, dat is zeker mogelijk! Wij bieden via ‘Klarna’ de mogelijkheid om meubels achteraf te betalen. Zo kun je dus gewoon een bestelling plaatsen, maar hoef je deze pas te betalen nadat het meubel is bezorgd.

● Over overige onderwerpen

Kan ik de meubels ook komen bekijken?

De meubels kunnen bij interesse bekeken worden. Omdat we niet met een showroom werken, kunnen we bezichtigingen alleen organiseren doormiddel van een afspraak. We werken namelijk met, maar niet vanuit een opslagruimte. Maak gerust een afspraak via één van de contact opties en kom vrijblijvend langs!

Echter zullen we hier binnenkort volledig van afstappen, omdat we ons business-model volledig online willen inrichten. We werken er namelijk naartoe om onze website zo in te richten dat bezichtigingen van meubels voortaan volledig online plaats kunnen vinden.

Kan ik ook meubels inruilen?

Ja, dat kan zeker! Echter zijn hier wel een aantal voorwaarden aan verbonden. We kunnen namelijk niet alle meubels accepteren als we denken dat deze meubels niet binnen onze collectie passen. Daarnaast moeten we er natuurlijk ook op kunnen verdienen.

Je kan je meubel doormiddel van duidelijke foto’s aanbieden via ons WhatsApp nummer. We zullen zo snel mogelijk reageren en je een aanbod doen. Dit aanbod zal bestaan uit een geldbedrag dat we je bij de bezorging of bij het ophalen van je meubel zullen overhandigen.

Indien je een meubel bij ons hebt besteld en je ook een meubel bij ons inruilt, dan nemen we je ingeruilde meubel bij de bezorging zonder extra kosten gewoon mee.

Kan ik de meubels ook ophalen?

Ja, dat kan zeker! Bij het afrekenen kan je gewoon op ‘ophalen’ klikken en hierdoor weten wij dat jij je meubel wilt ophalen.

Nadat je je bestelling hebt geplaatst, nemen we zo snel mogelijk contact met je op via WhatsApp om een afhaalmoment en -tijdstip af te spreken. Zo kunnen we een tijdstip afspreken wanneer het jou echt uitkomt! Zorg dus altijd dat je het goede mobiele nummer doorgeeft tijdens het afrekenen. Om ons genoeg tijd te geven om jouw bestelde meubel klaar te zetten voor het ophalen, kun je je bestelde meubel helaas niet op de dag van bestelling ophalen.

De meubel(s) kunnen bij onze opslagruimtes opgehaald worden. Onze opslagruimte bevindt zich aan de Leuringslaan 59, 9351 NT te Leek (provincie Groningen). Daarnaast helpen we je maar al te graag om je bestelde meubel(s) even in je auto te tillen.

Moet ik het meubel ook nog in elkaar zetten na de bezorging?

Dat verschilt heel erg per type meubel! Voor de pre-owned meubels geldt dat de meeste meubels al volledig voor-gemonteerd zijn. De uitzondering zijn vaak eettafels. Echter hoeven in deze gevallen alleen even de poten onder het blad geschroefd te worden. Uit ervaring kost dit vaak hoogstens 10 minuten. Voor onze nieuwe meubels geldt meestal wel dat deze soms nog in elkaar gezet horen te worden. Indien je voor bezorging ‘plus’ kiest, is dit echter niet meer nodig.

Zijn de pre-owned meubels eigenlijk wel schoon?

Alle meubels worden grondig schoongemaakt voordat we de pre-owned meubels online aanbieden. Je koopt dus een schoongemaakt meubel.

● Over bezorgingen & levertijden

Wat zijn de bezorgkosten?

We hebben verschillende bezorgklasse en bezorgopties.

  1. Klein meubelen & accessoires (tot 100x70x58 cm): Basic €4,-  (tot de 1e deur).
  2. Middel- & middelgrote meubels (tot <0,7m³): Basic €39,- (tot de 1e deur) | Plus €75,- (op de gewenste plek + montage).
  3. Grote meubels (>0,7m³): Basic €49,- (tot de 1e deur) | Plus €75,- (op de gewenste plek + montage)

Naar België geldt een toeslag van €10,- op elke bezorgklasse en -optie. Voor zendingen in België zijn momenteel alleen nog maar de basic bezorgopties mogelijk.

Door wie wordt mijn bestelling geleverd?

Wij bezorgen onze meubels zelf. In het verleden hebben we samengewerkt met bezorgpartijen, maar deze konden onze kwaliteitseisen niet garanderen. Om deze reden bezorgen we de grote items zelf. Alleen in uitzonderlijke gevallen worden grote items met XXL pakket verstuurd; hierover zal je altijd informatie ontvangen.

1) Klein meubelen & accessoires (tot 100x70x58 cm): door DPD. Dit is altijd inclusief Track&Trace. Zorg ervoor dat je zelf thuis bent. Indien je niet thuis bent zal het pakket bij je buren geleverd worden.

2) Middel- & middelgrote meubels (tot <0,7m³): door onze eigen bezorgservice (en soms door XXL pakket). Je zult via de telefoon of WhatsApp op de hoogte gehouden worden over de bezorgstatus. In alle gevallen ontvang je een Track&Trace volgoptie en kun je precies zien waar de bezorger(s) zich bevindt/bevinden. Daarnaast wordt je van tevoren ook op de hoogte gesteld van een bezorgdag en tijdslot.

3) Grote meubels (>0,7m³): Door onze eigen bezorgservice. Je zult via de telefoon of WhatsApp op de hoogte gehouden worden over de bezorgstatus. In alle gevallen ontvang je een Track&Trace volgoptie en kun je precies zien waar de bezorger(s) zich bevindt/bevinden. Daarnaast wordt je van tevoren ook op de hoogte gesteld van een bezorgdag en tijdslot.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als mijn bestelling wordt bezorgd?

Omwille van tijd, moeite en een negatieve impact op het klimaat hopen we dat dit niet zal voorkeuren. Echter kan het toch gebeuren dat je helaas niet aanwezig bent op het moment dat de bestelling wordt bezorgd. In deze gevallen wordt de bestelling bij de buren afgeleverd. Probeer ons altijd tijdig op de hoogte te stellen, want we leveren de meubels natuurlijk liever niet bij de buren.

  • DPD doet in dit geval een notificatie in de brievenbus, zodat je weet dat het pakketje bij je buren is afgeleverd;
  • XXL Pakket zal ons op de hoogte stellen dat het meubel is afgeleverd bij de buren, waarna wij zullen je vervolgens op de hoogte stellen dat het pakket is geleverd bij de buren;
  • Eigen bezorgservice stelt je telefonisch, via de mail of WhatsApp op de hoogte dat het meubel bij één van je buren is bezorgd.

In welke landen leveren jullie allemaal?

Wij leveren momenteel enkel in Nederland en België.  Wil je je meubel toch daarbuiten bezorgd hebben? Neem dan contact met ons op, zodat we kunnen kijken of we toch iets voor je kunnen betekenen.

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling geleverd wordt?

Je wordt ten alle tijden goed op de hoogte gesteld van de bezorgstatus.

1) Klein meubelen & accessoires (tot 100x70x58 cm), DPD zendingen: Binnen 24 uur wordt er contact met je opgenomen via WhatsApp met extra informatie. De levertijd is uiterlijk 14 dagen. Zodra het pakket aan DPD is meegegeven, versturen we update via WhatsApp. Je ontvangt dan tevens een Track&Trace code van DPD op je e-mail.

2) Middel- & middelgrote meubels (tot <0,7m³): Binnen 24 uur wordt er contact met je opgenomen via WhatsApp met extra informatie. De levertijd is uiterlijk 14 dagen. Je ontvangt uiterlijk 2 dagen voor de bezorgdag een tijdslot van 3 uren. Tevens ontvang je een live Track&Trace van de bezorger via WhatsApp. In uitzonderlijk gevallen zal de basic bezorging door XXL pakket uitgevoerd worden. Je zal hierover altijd geïnformeerd worden. In deze gevallen houden we je ook op de hoogte via WhatsApp en zal je de avond voor de bezorging een tijdslot en Track&Trace code ontvangen.

3) Grote meubels (>0,7m³): Binnen 24 uur wordt je gebeld voor extra informatie. De levertijd is uiterlijk 14 dagen. Je ontvangt uiterlijk 2 dagen voor de bezorgdag een tijdslot van 3 uren. Tevens ontvang je een live Track&Trace van de bezorger via WhatsApp.

Wat zijn de levertijden?

Alle meubels zijn direct leverbaar. Echter hebben we niet alle meubels zelf op voorraad. Hierdoor kunnen we bijvoorbeeld niet binnen één dag leveren. In alle gevallen wordt jouw meubels binnen 14 dagen bezorgd. In de praktijk worden de meeste bezorgingen binnen 7 dagen geleverd. Dit geldt voor al onze producten.

Is het mogelijk om een later bezorgmoment in te plannen?

Je gaat bijvoorbeeld over een tijdje verhuizen. Je hebt het meubel dus nog niet binnen 1-7 dagen nodig. Ook dan kun je eenvoudig een meubel bij ons bestellen! Bij het afrekenen kun je gewoon een notitie achterlaten met daarin specifieke bezorgwensen omtrent een bezorgmoment.

● Over garantie en retourneren

Wat is de garantietermijn op jullie producten?

Voor onze pre-owned meubels geldt altijd het volgende: de voorwaarden die we stellen aan de pre-owned meubels die wij verkopen is dat het object, ondanks de leeftijd, kwalitatief nog in orde moet zijn waardoor het naar behoren kan functioneren. Echter is over het uiterlijk van het meubel niet zo’n maatstaf vast te stellen. Het ene meubel zal er geleefder uitzien dan het ander. Afhankelijk van jouw smaak zal dus het ene meubel je meer aanspreken dan het ander. Om onze kwaliteitseisen te kunnen waarborgen, geven wij op al onze pre-owned meubels één maand garantie. Wij eisen namelijk van alle meubels dat ze de eigenschappen moeten bezitten die voor normaal gebruik nodig zijn. Is dat niet het geval, dan kun je beroep doen op de garantie.

Ook van onze nieuwe meubels eisen wij dat de meubels moeten voldoen aan minimale kwaliteitseisen. Daarom streven wij ernaar om alleen meubels te verkopen die van goede kwaliteit zijn. Wij vinden dat klanten dit ook mogen verwachten van de gekochte meubels. Voor onze nieuwe meubels geldt een garantietermijn van 6 maanden.

Hoe kan ik beroep doen op mijn garantie?

Blijkt het meubel niet van de gewenste kwaliteit te zijn en wil je graag beroep doen op je garantierecht? Dan is het voor ons belangrijk om vast te stellen wat er precies aan de hand is. In dit geval kun je contact met ons opnemen en zullen we gezamenlijk kijken naar een passende oplossing. Indien het meubel niet deugdelijk blijkt te zijn voor normaal gebruik, dan zullen wij het meubel komen ophalen. Je zult de aankoop- en bezorgkosten van het meubel terugkrijgen. Daarnaast hoef je geen retourkosten te betalen. Mocht het probleem eenvoudig te verhelpen zijn, dan komt er iemand langs om het probleem ter plekke op te lossen. We zullen dus alle retour-, bezorg- en aanschafkosten op ons nemen. Overige kosten buiten de kosten van de aanschaf, retournering en bezorgen zullen wij niet vergoeden: bijvoorbeeld de kosten die je hebt gemaakt om het meubel in je huis te krijgen, kosten die je hebt gemaakt om het meubel naar beneden te krijgen, of bijvoorbeeld gevolg schade.

Heb je nog meer vragen over ons beleid omtrent retourneren en garantie? Bekijk dan ook nog eens onze algemene voorwaarden of neem contact met ons op. We beantwoorden graag al je vragen. Ondervind je problemen aan je meubel, maar is je garantietermijn al verlopen? Dat vinden we natuurlijk ook super vervelend. Neem daarom altijd contact met ons op. We proberen altijd in oplossingen te denken.

Kan ik de producten ook retourneren?

We willen dat iedereen tevreden is met zijn of haar aankoop. Zo kan het zijn dat je bij de bezorging toch niet helemaal blij bent met het bezorgde meubel of dat je de eerste dagen er toch achter komt dat het meubel niet helemaal bij je interieur past. Om deze reden hanteren wij op alle gekochte meubels een retourneringsperiode van 2 weken zonder reden van opgaaf. Wil je hier gebruik van maken? Neem dan contact met ons op.

Wat zijn de voorwaarden van het retourneren?

    • Verstuur de retouritems met alle geleverde toebehoren en waar mogelijk in originele staat en verpakking. Je mag onze producten thuis voelen en bekijken, maar retourneer en verpak ze vervolgens netjes zoals je ze ontvangen hebt;
    • Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een andere manier hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, kunnen we kosten in rekening brengen;
    • De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen nadat jij of iemand voor jou (niet de vervoerder) het product fysiek ontvangt. Binnen deze 14 dagen moet je ons laten weten van de koop af te zien. Dit kun je eenvoudig via e-mail, telefoon of WhatsApp aan ons doorgeven. Na deze 14 kunnen we helaas geen retourneringen meer accepteren;
    • Producten die persoonlijk van aard zijn kunnen niet geretourneerd worden. Bijvoorbeeld voor producten die op maat zijn gemaakt of op maat zijn aangepast;
    • Indien de retourzending met XXL pakket of DPD verzonden wordt, ben je zelf verantwoordelijk voor transport. Indien de zending kwijt raakt of er schade ontstaat, ben je hier dus zelf verantwoordelijk voor. We kunnen dus eventuele kosten in rekening brengen;
    • Producten waarvan de service persoonlijk van aard is geweest, buiten de normale service en buiten service wat naar redelijkheid valt te verwachten van een meubelretailer, kunnen ook niet geretourneerd worden. Bijvoorbeeld voor producten die voor een lange tijd door ons zijn opgeslagen.

    Overige kosten buiten de kosten van de aanschaf, retournering of bezorging zullen wij niet vergoeden: bijvoorbeeld de kosten die je hebt gemaakt om het meubel in je huis te krijgen, kosten die je hebt gemaakt om het meubel naar beneden te krijgen, of bijvoorbeeld gevolg schade.

Hoe snel wordt het bedrag terugbetaald?

Verschuldigde bedragen en gehele aankoopbedragen (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) proberen we zo snel mogelijk terug te storten. Dit zal gebeuren via hetzelfde betaalmiddel als waarmee je hebt betaald. Hier doen we in de meeste gevallen maximaal 14 dagen over nadat we het product of een bewijs van verzending ontvangen hebben. Dit kan in sommige gevallen iets langer duren.

Hoe kan ik items retourneren?

Om een item retour te zenden dien je eerst contact met ons op te nemen. Wij zullen je dan informeren over alle specifieke stappen, omdat het retourneren per verzendklasse verschilt. Hieronder vind je in ieder geval een globaal overzicht.

1) Klein meubelen & accessoires (tot 100x70x58 cm): je kunt het item naar ons toesturen via PostNL, DHL, DPD of een andere logistiek bedrijf.

2) Middel- & middelgrote meubels (tot <0,7m³): Je kunt contact met ons opnemen. We zullen dan een ophaalmoment inplannen via XXL Pakket of via onze eigen bezorgservice.

3) Grote meubels (>0,7m³): Je kunt contact met ons opnemen. We zullen dan een ophaalmoment inplannen via XXL Pakket of via onze eigen bezorgservice.

Wat zijn de kosten voor het retourneren?

Retourneren zal bij ons nooit volledig kosteloos zijn. Wij zijn tegen overmatig retourneren, omdat wij dit erg slecht en zeer onwenselijk voor het milieu vinden. Indien je het meubel direct bij levering besluit te retourneren zullen enkel de bezorgkosten in rekening gebracht worden. Indien je je meubel pas na de levering wilt retourneren, dan zullen de kosten voor het retourneren voor eigen rekening zijn. Indien de retournering door XXL pakket uitgevoerd zal worden, zullen de volledige kosten (incl. BTW) voor jouw rekening zijn. Indien onze eigen bezorgservice het meubel retour komt ophalen, dan zal dit 50 euro kosten. Dit zullen we inhouden op het terug te storten bedrag.

Hoe lang duurt het voordat mijn retourzending wordt opgehaald?

Indien we dit zelf komen ophalen, duurt het uiterlijk 14 dagen. Indien XXL pakket het komt ophalen, kan dit in de meeste gevallen sneller.

Staat jouw vraag er niet tussen?

Bekijk dan eens de onderstaande informatie pagina's

Is er nog steeds iets onduidelijk?

Wij staan van maandag tot zaterdag van 9:00 tot 20:00 voor je klaar

Telefoon

Online bezichtiging

06-18185901 & 06-81638818 (op afspraak)

Ontdek onze services

Swipe naar rechts om meer te zien