Klantenservice

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Lees op deze pagina alle veelgestelde vragen

Welkom op onze ‘veelgestelde vragen’ pagina. Op deze pagina is veel informatie te vinden over onder andere de bezorging, het retourneren, onze werkwijze en onze overige service punten. Daarnaast hebben we een aantal pagina’s op een rijtje gezet waar veel overige relevantie informatie op te vinden is. Kom je er nog niet uit of is er nog steeds iets onduidelijk? Geen enkel probleem! We zijn maandag t/m zaterdag namelijk van 9:00 tot 20:00 bereikbaar.

● Over het bestellen

Hoe bestel ik eigenlijk meubels bij Crecida?

De manier van meubels bestellen doe je eigenlijk zoals je dat gewend als iets online besteld. Je kan ons aanbod vinden op onze winkel pagina. Als je iets wilt bestellen druk je op ‘toevoegen aan winkelmand’, waarna je het meubel kunt afrekenen met één van onze beveiligde betaalmethodes. Na het afrekenen ontvang je een geautomatiseerde e-mail met een overzicht van je bestelling. Vervolgens zullen wij een WhatsApp bericht sturen om een bezorgdatum voor te stellen; deze kan geaccepteerd worden, maar je kan ook met een tegenvoorstel komen. Uiterlijk 2 dagen voor de bezorging zal de bezorger een tijdslot van maximaal 3 uren met je communiceren. Daarnaast zal de bezorger ook een WhatsApp Track&Trace volgoptie sturen. Zo kun je real-time zien waar onze bezorger zich bevindt!

Zijn de foto's representatief aan de werkelijkheid?

Foto’s kunnen inderdaad de werkelijkheid anders weerspiegelen dan dat die is. Echter maken wij foto’s met een goed fototoestel en worden de meubels in een belichte ruimte genomen. Om twijfel over de foto’s weg te nemen bieden we daarom de mogelijkheid om een videogesprek in te plannen en het meubel real-time te zien.

Ik kan helaas niet met Klarna afrekenen, maar ik wil alsnog graag achteraf betalen. Wat kan ik doen?

In sommige gevallen is het niet mogelijk om af te rekenen met Klarna. De reden kunnen verschillend zijn: Klarna accepteert de betaling niet, een technische storing doet zich voor, of het is simpelweg te ingewikkeld om af te rekenen met Klarna. In deze gevallen kun je het beste contact met ons opnemen. In veel gevallen zijn wij erg flexibel en kunnen we iets regelen. Denk aan: een kleine aanbetaling en de rest bij levering, volledige betaling bij levering. Echter is elke situatie uniek en zullen we dit per situatie bekijken wat er te regelen valt.

Hoe kies ik een bezorgmoment?

Na het afrekenen nemen we zo snel mogelijk contact met je op via WhatsApp. Hierin zullen we bezorg- of ophaalmoment voorstellen. Kan je niet? Geen enkel probleem, we zijn erg flexibel en houden graag rekening met jouw voorkeuren. Uit ervaring is dit nog nooit een probleem geweest!

Met welke betaalmethodes kan ik afrekenen?

Wij bieden meerdere mogelijkheden aan om je bestelling af te rekenen. Zo kun je bij ons kiezen uit de volgende betaalmethodes: iDeal, PayPal, CreditCard, Klarna en In3. Daarnaast hebben wij een aparte pagina aangemaakt om deze vraag zo duidelijk en uitgebreid mogelijk te beantwoorden. Bekijk de pagina hier.

Kan ik de meubels ook achteraf betalen?

Ja, dat is zeker mogelijk! Wij bieden via ‘Klarna’ de mogelijkheid om meubels achteraf te betalen. Zo kun je dus gewoon een bestelling plaatsen, maar hoef je deze pas te betalen nadat het meubel is bezorgd.

● Over garantie & retourneren

Als ik niet tevreden ben over een meubel, kan ik deze dan ook retourneren?

Wij hanteren een retourneringsperiode van 2 weken. Deze periode gaat in op de datum dat het meubel wordt opgehaald of bezorgd. Je kan je meubels binnen deze 2 weken retourneren. Wil je hier gebruik van maken? Neem dan contact met ons op.

Belangrijk is om te weten dat de voorwaarden verschillen per bezorgoptie; bezorging ‘basic’ & bezorging ‘plus’. Lees op deze pagina uitgebreid wat dit betekent voor de (eventueel) gekozen bezorgoptie.

Om de kans op retourneren zo veel mogelijk te beperken, stellen wij zoals eerder genoemd altijd voor om vooraf een videoafspraak te organiseren. Dit minimaliseert de kans op teleurstellingen of onverwachte bijkomstigheden.

Zit er ook garantie op Crecida meubels?

Wij streven ernaar om al onze meubels aan minimale kwaliteitsvereisten te laten voldoen. Dit geldt zowel voor onze pre-owned meubels als onze nieuwe meubels. Echter kunnen we een keer iets over het hoofd hebben gezien of de kwaliteit van een meubel verkeerd hebben ingeschat. Bij pre-owned producten kan het geven van garantie wat lastiger zijn dan bij nieuwe producten. Zo kan het ene pre-owned meubel bijvoorbeeld nog zo goed als nieuw zijn, terwijl het ander pre-owned meubel al de nodige gebruikssporen kan hebben. In de advertenties staat daarom altijd duidelijk omschreven in welke conditie onze pre-owned meubels verkeren. Zo kom je in ieder geval niet voor onaangename verassingen te staan. Heb je twijfels over de conditie van het meubel? Neem dan gerust contact met ons op; we sturen je graag nog wat extra foto’s toe.

Garantie pre-owned meubels

Voor onze pre-owned meubels geldt altijd het volgende: de voorwaarden die we stellen aan de pre-owned meubels die wij verkopen is dat het object, ondanks de leeftijd, kwalitatief nog in orde moet zijn waardoor het naar behoren kan functioneren. Echter is over het uiterlijk van het meubel niet zo’n maatstaf vast te stellen. Het ene meubel zal er geleefder uitzien dan het ander. Afhankelijk van jouw smaak zal dus het ene meubel je meer aanspreken dan het ander. Om onze kwaliteitseisen te kunnen waarborgen, geven wij op al onze pre-owned meubels 2 weken garantie. Wij eisen namelijk van alle meubels dat ze de eigenschappen moeten bezitten die voor normaal gebruik nodig zijn. Is dat niet het geval, dan kun je beroep doen op de garantie.

Garantie nieuwe meubels

Ook van onze nieuwe meubels eisen wij dat de meubels moeten voldoen aan minimale kwaliteitseisen. Daarom streven wij ernaar om alleen meubels te verkopen die van goede kwaliteit zijn. Wij vinden dat klanten dit ook mogen verwachten van de gekochte meubels. Voor onze nieuwe meubels geldt een garantietermijn van 2 maanden.

Blijkt het meubel niet van de gewenste kwaliteit te zijn en wil je graag beroep doen op je garantierecht? Dan is het voor ons belangrijk om vast te stellen wat er precies aan de hand is. In dit geval kun je contact met ons opnemen en zullen we gezamenlijk kijken naar een passende oplossing. Indien het meubel niet deugdelijk blijkt te zijn voor normaal gebruik, dan zullen wij het meubel kosteloos komen ophalen. Je krijgt dan het volledig bedrag terug (dit is inclusief de bezorgkosten). Mocht het probleem eenvoudig te verhelpen zijn, dan komt er iemand langs om het probleem ter plekke op te lossen.

Heb je nog meer vragen over ons beleid omtrent retourneren en garantie? Bekijk dan ook nog eens onze algemene voorwaarden of neem contact met ons op. We beantwoorden graag al je vragen. Ondervind je problemen aan je meubel, maar is je garantietermijn al verlopen? Dat vinden we natuurlijk ook super vervelend. Neem daarom altijd contact met ons op. We proberen altijd in oplossingen te denken.

● Over overige onderwerpen

Kan ik de meubels ook komen bekijken?

De meubels kunnen bij interesse bekeken worden. Omdat we niet met een showroom werken, kunnen we bezichtigingen alleen organiseren doormiddel van een afspraak. We werken namelijk met, maar niet vanuit een opslagruimte. Maak gerust een afspraak via één van de contact opties en kom vrijblijvend langs!

Echter zullen we hier binnenkort volledig van afstappen, omdat we ons business-model volledig online willen inrichten. We werken er namelijk naartoe om onze website zo in te richten dat bezichtigingen van meubels voortaan volledig online plaats kunnen vinden.

Kan ik ook meubels inruilen?

Ja, dat kan zeker! Echter zijn hier wel een aantal voorwaarden aan verbonden. We kunnen namelijk niet alle meubels accepteren als we denken dat deze meubels niet binnen onze collectie passen. Daarnaast moeten we er natuurlijk ook op kunnen verdienen.

Je kan je meubel doormiddel van duidelijke foto’s aanbieden via ons WhatsApp nummer. We zullen zo snel mogelijk reageren en je een aanbod doen. Dit aanbod zal bestaan uit een geldbedrag dat we je bij de bezorging of bij het ophalen van je meubel zullen overhandigen.

Indien je een meubel bij ons hebt besteld en je ook een meubel bij ons inruilt, dan nemen we je ingeruilde meubel bij de bezorging zonder extra kosten gewoon mee.

Kan ik de meubels ook ophalen?

Ja, dat kan zeker! Bij het afrekenen kan je gewoon op ‘ophalen’ klikken en hierdoor weten wij dat jij je meubel wilt ophalen.

Nadat je je bestelling hebt geplaatst, nemen we zo snel mogelijk contact met je op via WhatsApp om een afhaalmoment en -tijdstip af te spreken. Zo kunnen we een tijdstip afspreken wanneer het jou echt uitkomt! Zorg dus altijd dat je het goede mobiele nummer doorgeeft tijdens het afrekenen. Om ons genoeg tijd te geven om jouw bestelde meubel klaar te zetten voor het ophalen, kun je je bestelde meubel helaas niet op de dag van bestelling ophalen.

De meubel(s) kunnen bij onze opslagruimtes opgehaald worden. Onze opslagruimte bevindt zich aan de Leuringslaan 59, 9351 NT te Leek (provincie Groningen). Daarnaast helpen we je maar al te graag om je bestelde meubel(s) even in je auto te tillen.

Moet ik het meubel ook nog in elkaar zetten na de bezorging?

Nee, over het algemeen niet. De meeste meubels zijn al volledig voor-gemonteerd en hoeven niet meer in elkaar gezet te worden. De uitzondering zijn vaak eettafels. Echter hoeven in deze gevallen alleen even de poten onder het blad geschroefd te worden. Uit ervaring kost dit vaak hoogstens 10 minuten. Echter kan het zo zijn dat bepaalde producten het wel vereist op in elkaar gezet te worden.

Zijn de pre-owned meubels eigenlijk wel schoon?

Alle meubels worden grondig schoongemaakt voordat we de pre-owned meubels online aanbieden. Je koopt dus een schoongemaakt meubel.

● Over de bezorging

Hoe kies ik een bezorgmoment?

Na het afrekenen nemen we zo snel mogelijk contact met je op via WhatsApp. Hierin zullen we bezorg- of ophaalmoment voorstellen. Kan je niet? Geen enkel probleem, we zijn erg flexibel en houden graag rekening met jouw voorkeuren. Uit ervaring is dit nog nooit een probleem geweest!

Vragen jullie ook bezorgkosten?

Ja, we bieden twee bezorgopties aan: bezorging ‘basis’ en bezorging ‘plus’. We vragen respectievelijk €30,- en €75,- bezorgkosten. Dit tarief is overal in Nederland hetzelfde (met uitzondering van de waddeneilanden), ondanks dat we onze opslagruimte in Leek (Groningen) hebben. We willen namelijk een duidelijk bezorgtarief communiceren voordat er een bestelling wordt geplaatst.

Lees meer informatie over de bezorgkosten op deze pagina.

Kan ik ook meubels inruilen?

Ja, dat kan zeker! Echter zijn hier wel een aantal voorwaarden aan verbonden. We kunnen namelijk niet alle meubels accepteren als we denken dat deze meubels niet binnen onze collectie passen. Daarnaast moeten we er natuurlijk ook op kunnen verdienen.

Je kan je meubel doormiddel van duidelijke foto’s aanbieden via ons WhatsApp nummer. We zullen zo snel mogelijk reageren en je een aanbod doen. Dit aanbod zal bestaan uit een geldbedrag dat we je bij de bezorging of bij het ophalen van je meubel zullen overhandigen.

Indien je een meubel bij ons hebt besteld en je ook een meubel bij ons inruilt, dan nemen we je ingeruilde meubel bij de bezorging zonder extra kosten gewoon mee.

Hoe snel wordt mijn bestelling bezorgd?

Alle meubels die we op onze meubels aanbieden zijn in principe direct leverbaar. Dat betekent dat we dus vrij snel kunnen leveren.  Uit ervaring hebben onze klanten nog nooit langer dan 2 weken hoeven wachten!

Naast onze eigen voorraden, bieden we ook meubels aan vanuit een aantal verkooppartners. Het kan dus voorkomen dat deze producten niet meer voorradig zijn, terwijl dit wel op de website staat aangegeven.

Met hoeveel man wordt mijn meubel bezorgd?

Bij de bezorging ‘basic’ komt onze eigen bezorger over het algemeen alleen. Door ervaring, opleiding en hulpmiddelen kan de bezorger heel veel in zijn eentje; de bezorger neemt namelijk altijd een steekwagen en karretjes mee. Echter kan het voorkomen dat het de bezorger onmogelijk is om het meubel volledig in zijn eentje te tillen. In deze gevallen vragen we je om je hulp om de bezorger mee te helpen. In principe bezorgen we de meubel tot aan de 1e deur en is het je eigen verantwoordelijkheid om het meubel op de uiteindelijke plek te krijgen. Desalniettemin bieden we graag onze hulp aan en helpen we je graag mee om het meubel op z’n plek te zetten. We geven namelijk graag iets extra’s aan onze klanten. Zorg er zelf wel altijd voor dat er genoeg mankrachten aanwezig zijn zodat we gezamenlijk het meubel op de gewenste plek kunnen zetten. Bij het afrekenen is het mogelijk om aan te geven of er specifieke bezorgwensen zijn; vul deze altijd even in zodat we hier rekening mee kunnen houden in onze planning. Dit is je eigen verantwoordelijkheid. Bij de keuze van bezorging ‘basic’ ben je tevens zelf verantwoordelijk voor het eventueel retourneren van het meubel, behalve bij directe weigering bij bezorging.

Bij de bezorging ‘plus’ wordt jouw meubel altijd door 2 bezorgers bezorgd indien dit nodig is; zo word jij dus volledig ontzorgd! Bij grote meubels zullen er dus altijd 2 bezorgers komen. Echter zullen bezorgingen van kleinere meubels volstaan met één bezorger. Bij deze vorm van bezorging wordt het meubel altijd op de plek naar wens geplaatst. Zorg er wel voor dat je specifieke wensen dit vantevoren doorgeeft, zodat wij er zo goed mogelijk rekening mee kunnen houden in onze planning. Het is daarnaast van belang dat je vantevoren goed nadenkt of het meubel qua formaat wel je huis in te krijgen is; wees er dus zeker van dat het meubel naar binnen kan. Dit is je eigen verantwoordelijkheid. Het meubel wordt bij deze vorm van bezorging altijd bezorgd op een moment wanneer het jou uitkomt. Een fijne bijkomstigheid is dat een eventuele retournering door ons wordt uitgevoerd. Zo hoef jij dus geen eventuele extra transportkosten op je te nemen.

Helpen jullie ook om het meubel op zijn plek te zetten?

Bij de bezorging ‘basic’ komt onze eigen bezorger over het algemeen alleen. Door ervaring, opleiding en hulpmiddelen kan de bezorger heel veel in zijn eentje; de bezorger neemt namelijk altijd een steekwagen en karretjes mee. Echter kan het voorkomen dat het de bezorger onmogelijk is om het meubel volledig in zijn eentje te tillen. In deze gevallen vragen we je om je hulp om de bezorger mee te helpen. In principe bezorgen we de meubel tot aan de 1e deur en is het je eigen verantwoordelijkheid om het meubel op de uiteindelijke plek te krijgen. Desalniettemin bieden we graag onze hulp aan en helpen we je graag mee om het meubel op z’n plek te zetten. We geven namelijk graag iets extra’s aan onze klanten. Zorg er zelf wel altijd voor dat er genoeg mankrachten aanwezig zijn zodat we gezamenlijk het meubel op de gewenste plek kunnen zetten. Bij het afrekenen is het mogelijk om aan te geven of er specifieke bezorgwensen zijn; vul deze altijd even in zodat we hier rekening mee kunnen houden in onze planning. Dit is je eigen verantwoordelijkheid. Bij de keuze van bezorging ‘basic’ ben je tevens zelf verantwoordelijk voor het eventueel retourneren van het meubel, behalve bij directe weigering bij bezorging.

Bij de bezorging ‘plus’ wordt jouw meubel altijd door 2 bezorgers bezorgd indien dit nodig is; zo word jij dus volledig ontzorgd! Bij grote meubels zullen er dus altijd 2 bezorgers komen. Echter zullen bezorgingen van kleinere meubels volstaan met één bezorger. Bij deze vorm van bezorging wordt het meubel altijd op de plek naar wens geplaatst. Zorg er wel voor dat je specifieke wensen dit vantevoren doorgeeft, zodat wij er zo goed mogelijk rekening mee kunnen houden in onze planning. Het is daarnaast van belang dat je vantevoren goed nadenkt of het meubel qua formaat wel je huis in te krijgen is; wees er dus zeker van dat het meubel naar binnen kan. Dit is je eigen verantwoordelijkheid. Het meubel wordt bij deze vorm van bezorging altijd bezorgd op een moment wanneer het jou uitkomt. Een fijne bijkomstigheid is dat een eventuele retournering door ons wordt uitgevoerd. Zo hoef jij dus geen eventuele extra transportkosten op je te nemen.

Moet ik ook meehelpen tillen bij de bezorging?

Bij de bezorging ‘basic’ komt onze eigen bezorger over het algemeen alleen. Door ervaring, opleiding en hulpmiddelen kan de bezorger heel veel in zijn eentje; de bezorger neemt namelijk altijd een steekwagen en karretjes mee. Echter kan het voorkomen dat het de bezorger onmogelijk is om het meubel volledig in zijn eentje te tillen. In deze gevallen vragen we je om je hulp om de bezorger mee te helpen. In principe bezorgen we de meubel tot aan de 1e deur en is het je eigen verantwoordelijkheid om het meubel op de uiteindelijke plek te krijgen. Desalniettemin bieden we graag onze hulp aan en helpen we je graag mee om het meubel op z’n plek te zetten. We geven namelijk graag iets extra’s aan onze klanten. Zorg er zelf wel altijd voor dat er genoeg mankrachten aanwezig zijn zodat we gezamenlijk het meubel op de gewenste plek kunnen zetten. Bij het afrekenen is het mogelijk om aan te geven of er specifieke bezorgwensen zijn; vul deze altijd even in zodat we hier rekening mee kunnen houden in onze planning. Dit is je eigen verantwoordelijkheid. Bij de keuze van bezorging ‘basic’ ben je tevens zelf verantwoordelijk voor het eventueel retourneren van het meubel, behalve bij directe weigering bij bezorging.

Bij de bezorging ‘plus’ wordt jouw meubel altijd door 2 bezorgers bezorgd indien dit nodig is; zo word jij dus volledig ontzorgd! Bij grote meubels zullen er dus altijd 2 bezorgers komen. Echter zullen bezorgingen van kleinere meubels volstaan met één bezorger. Bij deze vorm van bezorging wordt het meubel altijd op de plek naar wens geplaatst. Zorg er wel voor dat je specifieke wensen dit vantevoren doorgeeft, zodat wij er zo goed mogelijk rekening mee kunnen houden in onze planning. Het is daarnaast van belang dat je vantevoren goed nadenkt of het meubel qua formaat wel je huis in te krijgen is; wees er dus zeker van dat het meubel naar binnen kan. Dit is je eigen verantwoordelijkheid. Het meubel wordt bij deze vorm van bezorging altijd bezorgd op een moment wanneer het jou uitkomt. Een fijne bijkomstigheid is dat een eventuele retournering door ons wordt uitgevoerd. Zo hoef jij dus geen eventuele extra transportkosten op je te nemen.

Staat jouw vraag er niet tussen?

Bekijk dan eens de onderstaande informatie pagina's

Is er nog steeds iets onduidelijk?

Wij staan van maandag tot zaterdag van 9:00 tot 20:00 voor je klaar

Telefoon

Online bezichtiging

06-18185901 & 06-81638818 (op afspraak)

Ontdek onze services

Swipe naar rechts om meer te zien