Veelgestelde vragen

Welkom op onze ‘veelgestelde vragen’ pagina. Op deze pagina is veel informatie te vinden over onder andere de bezorging, het retourneren, onze werkwijze en onze overige service punten. Daarnaast hebben we een aantal pagina’s op een rijtje gezet waar veel overige relevantie informatie op te vinden is. Kom je er nog niet uit of is er nog steeds iets onduidelijk? Geen enkel probleem! We zijn maandag t/m vrijdag namelijk van 9:00 tot 20:00 bereikbaar.

 

Over bezorgingen & levertijden

Wat zijn de bezorgkosten in Nederland?

We hebben verschillende bezorgopties.

  1. Basic: bezorging tot de 1e deur: alle producten worden gratis tot de 1e deur geleverd! Deze leveringen worden vaak door onze bezorgpartners uitgevoerd (DPD en Offsize Parcels).
  2. Plus: bezorging op de gewenste plek + montage + afval meenemen: voor €39,- is het mogelijk om voor alle producten een verhoogde bezorgservice te ontvangen. Deze leveringen worden in de meeste gevallen door onze eigen bezorgservice geleverd.

Wat zijn de bezorgkosten in België?

In België worden meubels standaard tot de 1e deur geleverd.

Basic: bezorging tot de 1e deur: 

    • Klein meubels: €5,- | Deze zendingen worden doorgaans in pakket geleverd door DPD
    • Middelgrote meubels: €20,- | Deze zendingen worden doorgaans in pakket geleverd door Offsize Parcels
    • Groot meubels: €59,- | Deze zendingen worden doorgaans geleverd op pallets door CTS Group.

Tot nu toe is alleen de basic bezorgoptie beschikbaar voor Belgische klanten. Dit betekent dat we het meubel bij de eerste deur afleveren, zorg dus dat je dan thuis bent! Mits het pakket via CTS Group wordt geleverd wordt dit gedaan via een pallet.

Door wie wordt mijn bestelling geleverd?

Onze meubels worden door verschillende partijen geleverd. Dit is afhankelijk van de afmetingen en unieke kenmerken van het type product.

  • Wanneer je een klein pakket besteld hebt wordt dit door DPD geleverd.
  • Middelgrote meubels worden doorgaans geleverd door Offsize Parcels
  • Groot meubels worden geleverd door onze eigen bezorgservice of CTS Group geleverd.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als mijn bestelling wordt bezorgd?

Mocht je niet thuis zijn binnen het aangegeven tijdslot, of komt er toevallig iets tussen? Neem gerust contact met ons op! Wij zijn altijd bereid om te helpen en proberen samen met jou de beste oplossing te zoeken. Mocht het zo zijn dat wij voor je deur staan en er niemand aanwezig is dan zullen wij het afleveren bij de buren.

In welke landen leveren jullie allemaal?

Wij leveren momenteel enkel in Nederland en België.  Wil je je meubel toch daarbuiten bezorgd hebben? Neem dan contact met ons op, zodat we kunnen kijken of we toch iets voor je kunnen betekenen.

In het verleden hebben we in overleg namelijk ook in andere landen geleverd! In overleg is veel mogelijk.

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling geleverd wordt?

Je wordt ten alle tijden goed op de hoogte gesteld van de bezorgstatus.

Binnen 24 uur na je bestelling wordt er contact met je opgenomen. We proberen je dan zo snel mogelijk een bezorgmoment te communiceren. Uiterlijk 2 dagen voor je bezorging ontvang je een tijdslot. In alle gevallen ontvang je een Track&Trace optie van de bezorger; afhankelijk van de bezorgdienst zul je dit via WhatsApp of per mail ontvangen.

Wat zijn de levertijden?

De levertijd waar wij naar streven is binnen een week, in uitzonderlijke gevallen zal dit binnen 14 dagen zijn, maar dit komt weinig voor.

Is het mogelijk om een later bezorgmoment in te plannen?

Stel dat je binnenkort gaat verhuizen of er komt een andere situatie voor waarin je het meubel niet direct nodig hebt. Het is dan mogelijk om een ander bezorgmoment in te plannen. Laat dan een notitie achter bij het afrekenen of bel ons op, dan zoeken we samen het ideale moment uit om het meubel te bezorgen.

Ontvang ik ook een Track&Trace volgoptie?

Je zult ten alle tijden een Track&Trace volgoptie ontvangen. Bij elke bezorgdienst verschilt dit:

  • DPD: een tijdslot en Track&Trace volgoptie per mail.
  • Offsize Parcel: een tijdslot en Track&Trace volgoptie per mail.
  • CTS Group: een tijdslot en Track&Trace volgoptie per mail.
  • Eigen bezorgservice: een tijdslot en Track&Trace volgoptie per WhatsApp.

Hoe ontvang het tijdslot van mijn levering?

Je zult ten alle tijden een tijdslot ontvangen. Bij elke bezorgdienst verschilt dit echter:

  • DPD: een tijdslot en Track&Trace volgoptie per mail.
  • Offsize Parcel: een tijdslot en Track&Trace volgoptie per mail.
  • CTS Group: een tijdslot en Track&Trace volgoptie per mail.
  • Eigen bezorgservice: een tijdslot en Track&Trace volgoptie per WhatsApp.

Over het bestellen

Hoe bestel ik eigenlijk meubels bij Crecida?

De manier van meubels bestellen doe je eigenlijk zoals je dat gewend als iets online besteld. Je kan ons aanbod vinden op onze winkel pagina. Als je iets wilt bestellen druk je op ‘toevoegen aan winkelmand’, waarna je vervolgens het meubel kunt afrekenen met een van onze beveiligde betaalmethodes. Na het afrekenen ontvang je een geautomatiseerde e-mail met een overzicht van je bestelling.

Zijn de foto's representatief aan de werkelijkheid?

De foto’s zijn een zo goed mogelijke weergave van de realiteit. Om dit op een goede manier aan te bieden staan er meerdere foto’s met meerdere hoeken op de website. Om twijfel over de foto’s weg te nemen bieden we de mogelijkheid om een videogesprek in te plannen en het meubel real-time te zien. Klik hier om een online bezichtiging in te plannen.

Ik kan helaas niet met Klarna afrekenen, maar ik wil alsnog graag achteraf betalen. Wat kan ik doen?

In sommige gevallen is het niet mogelijk om af te rekenen met Klarna. De reden kunnen verschillend zijn: Klarna accepteert de betaling niet, een technische storing doet zich voor, of het is simpelweg te ingewikkeld om af te rekenen met Klarna. In deze gevallen kun je het beste contact met ons opnemen. In veel gevallen zijn wij erg flexibel en kunnen we iets regelen. Denk aan: een kleine aanbetaling en de rest bij levering, volledige betaling bij levering. Echter is elke situatie uniek en zullen we dit per situatie bekijken wat er te regelen valt. Neem vooral contact met ons op!

Met welke betaalmethodes kan ik afrekenen?

Wij bieden meerdere mogelijkheden aan om je bestelling af te rekenen. Zo kun je bij ons kiezen uit de volgende betaalmethodes: iDeal, PayPal, CreditCard, Klarna en In3. Voor onze Belgische klanten is het ook mogelijk om Bancontact te gebruiken. Mocht u hier nog verdere vragen over hebben dan kunt u refereren naar de betaalinformatie pagina. Bekijk de pagina hier.

Kan ik de meubels ook achteraf betalen?

Ja, dat is zeker mogelijk! Wij bieden via Klarna of In3 de mogelijkheid om meubels achteraf te betalen. Zo kun je dus gewoon een bestelling plaatsen, maar hoef je deze pas te betalen nadat het meubel is bezorgd.

Over overige onderwerpen

Kan ik de meubels ook bekijken?

Jazeker! Het is mogelijk om een online bezichtiging in te plannen om je meubel te bekijken. Je kan eenvoudig een afspraak maken via onze contactkanalen. Je zult dan via een videogesprek je volledige meubel te zien krijgen terwijl je geholpen wordt door een van onze experts. Voor meer informatie over de online bezichtiging klik hier.

Kan ik ook meubels inruilen?

Ja, dat kan zeker! Er zijn hier echter wel een aantal voorwaarden aan verbonden. Het meubel moet wel in een staat zijn waarin wij geloven dat het stuk binnen onze collectie past.

Je kan je meubel doormiddel van duidelijke foto’s aanbieden via ons WhatsApp nummer. Anderzijds kun je een mail sturen, of ons even opbellen om het te overleggen. We zullen zo snel mogelijk reageren om je een aanbod te doen. Dit aanbod zal bestaan uit een geldbedrag dat we je bij de bezorging of bij het ophalen van je meubel zullen overhandigen.

Wanneer je een meubel bij ons hebt besteld en je ook een meubel bij ons inruilt, dan nemen we je ingeruilde meubel bij de bezorging zonder extra kosten gewoon mee.

Hoe werkt de Online Bezichtiging?

Als je toch niet zeker bent of het meubelstuk in je huis past, of als je het stuk simpelweg beter wil bekijken dan kun je een online bezichtiging inplannen! Dit gaat als volgt: je plant een afspraak in via de chat, de mail of telefonisch. Vervolgens wordt je via een whatsapp video oproep gebeld op het afgesproken tijdstip. Je wordt dan geholpen door een van onze experts die je alle hoeken en gaten van het meubelstuk kan laten zien.

Hoe werkt Plant-A-Tree?

Voor elk verkocht meubelstuk zullen wij een boom laten planten. Hierin werken we nu samen met @TeamTrees. Daarnaast kun je ook je spaarpunten gebruiken om extra bomen te laten planten. We zijn trots dat we op deze manier ons steentje kunnen bijdragen tegen klimaatverandering!

Kan ik de meubels ook ophalen?

Ja, dat kan zeker! Bij het afrekenen kan je gewoon op ‘ophalen’ klikken en hierdoor weten wij dat jij je meubel wilt ophalen.

Nadat je je bestelling hebt geplaatst, nemen we zo snel mogelijk contact met je op via WhatsApp om een afhaalmoment en -tijdstip af te spreken. Zo kunnen we een tijdstip afspreken wanneer het jou echt uitkomt! Zorg dus altijd dat je het goede mobiele nummer doorgeeft tijdens het afrekenen. Om ons genoeg tijd te geven om jouw bestelde meubel klaar te zetten voor het ophalen, kun je je bestelde meubel helaas niet op de dag van bestelling ophalen.

De meubel(s) kunnen bij onze opslagruimtes opgehaald worden. Onze opslagruimte bevindt zich aan de Bolderweg 2, 1332 AT te Almere. Daarnaast helpen we je maar al te graag om je bestelde meubel(s) even in je auto te tillen.

Moet ik het meubel ook nog in elkaar zetten na de bezorging?

Dat verschilt heel erg per type meubel! Voor de pre-owned meubels geldt dat de meeste meubels al volledig voor-gemonteerd zijn. Het kan zijn dat je een 2 of 3-delige kast hebt gekocht. Deze zul je dan zelf in elkaar moeten zetten. Indien je voor bezorging ‘plus’ kiest, is dit echter niet meer nodig.

Zijn de pre-owned meubels eigenlijk wel schoon?

Alle meubels worden grondig schoongemaakt voordat we de pre-owned meubels online aanbieden. Je koopt dus een schoongemaakt meubel.