Klantenservice

Garantie en retourneren

Over garantie en retourneren

Lees op deze pagina meer over garantie en retourneren

● Garantie

Wij streven ernaar om al onze meubels aan minimale kwaliteitsvereisten te laten voldoen. Dit geldt zowel voor onze pre-owned meubels als onze nieuwe meubels. Echter kunnen we een keer iets over het hoofd hebben gezien of de kwaliteit van een meubel verkeerd hebben ingeschat. Bij pre-owned producten kan het geven van garantie wat lastiger zijn dan bij nieuwe producten. Zo kan het ene pre-owned meubel bijvoorbeeld nog zo goed als nieuw zijn, terwijl het ander pre-owned meubel al de nodige gebruikssporen kan hebben. In de advertenties staat daarom altijd duidelijk omschreven in welke conditie onze pre-owned meubels verkeren. Zo kom je in ieder geval niet voor onaangename verassingen te staan. Heb je twijfels over de conditie van het meubel? Neem dan gerust contact met ons op; we sturen je graag nog wat extra foto’s toe.

Garantie pre-owned meubels

Voor onze pre-owned meubels geldt altijd het volgende: de voorwaarden die we stellen aan de pre-owned meubels die wij verkopen is dat het object, ondanks de leeftijd, kwalitatief nog in orde moet zijn waardoor het naar behoren kan functioneren. Echter is over het uiterlijk van het meubel niet zo’n maatstaf vast te stellen. Het ene meubel zal er geleefder uitzien dan het ander. Afhankelijk van jouw smaak zal dus het ene meubel je meer aanspreken dan het ander. Om onze kwaliteitseisen te kunnen waarborgen, geven wij op al onze pre-owned meubels 2 weken garantie. Wij eisen namelijk van alle meubels dat ze de eigenschappen moeten bezitten die voor normaal gebruik nodig zijn. Is dat niet het geval, dan kun je beroep doen op de garantie.

Garantie nieuwe meubels

Ook van onze nieuwe meubels eisen wij dat de meubels moeten voldoen aan minimale kwaliteitseisen. Daarom streven wij ernaar om alleen meubels te verkopen die van goede kwaliteit zijn. Wij vinden dat klanten dit ook mogen verwachten van de gekochte meubels. Voor onze nieuwe meubels geldt een garantietermijn van 2 maanden.

Blijkt het meubel niet van de gewenste kwaliteit te zijn en wil je graag beroep doen op je garantierecht? Dan is het voor ons belangrijk om vast te stellen wat er precies aan de hand is. In dit geval kun je contact met ons opnemen en zullen we gezamenlijk kijken naar een passende oplossing. Indien het meubel niet deugdelijk blijkt te zijn voor normaal gebruik, dan zullen wij het meubel kosteloos komen ophalen. Je krijgt dan het volledig bedrag terug (dit is inclusief de bezorgkosten). Mocht het probleem eenvoudig te verhelpen zijn, dan komt er iemand langs om het probleem ter plekke op te lossen.

Heb je nog meer vragen over ons beleid omtrent retourneren en garantie? Bekijk dan ook nog eens onze algemene voorwaarden of neem contact met ons op. We beantwoorden graag al je vragen. Ondervind je problemen aan je meubel, maar is je garantietermijn al verlopen? Dat vinden we natuurlijk ook super vervelend. Neem daarom altijd contact met ons op. We proberen altijd in oplossingen te denken.

● Retourneren

We willen dat iedereen tevreden is met zijn of haar aankoop. Zo kan het zijn dat je bij de bezorging toch niet helemaal blij bent met het bezorgde meubel of dat je de eerste dagen er toch achter komt dat het meubel niet helemaal bij je interieur past. Om deze reden hanteren wij op alle gekochte meubels een retourneringsperiode van 2 weken zonder reden van opgaaf. Je krijgt dan je volledig aankoopbedrag teruggestort (dit is exclusief bezorgkosten). De retourneringsperiode gaat in op de datum dat het meubel bij ons is opgehaald of door ons bezorgd is. Wil je hier gebruik van maken? Neem dan contact met ons op.

Retourneren bij bezorging ‘basic’

– Kosten van €30,- worden altijd in rekening gebracht;
– Geen extra kosten bij directe retournering bij bezorging;
– Zelf verantwoordelijk voor retourneren na de bezorging (b.v. met Brenger);
– Kosten van retournering zijn voor eigen rekening;
– Tevens draag je ook het risico bij eventuele schade van de transporteur;
– Meubels met (extra) gebruiks- en/of transportschade worden niet geaccepteerd;
– Binnen 2 weken na bezorging aanmelden;

Voorbeeld 1: Je hebt een meubel besteld en deze is bezorgd met bezorging ‘basic’. Het meubel blijkt bij bezorging direct niet naar wens. We kunnen zodoende het meubel direct weer meenemen. In dit geval wordt er slechts €30,- in rekening gebracht.
Voorbeeld 2: Je hebt een meubel besteld en deze is bezorgd met bezorging ‘basic’. Het meubel blijkt na 7 dagen toch niet helemaal in je interieur te passen. De bezorgkosten van €30,- worden in rekening gebracht. Daarnaast ben je zelf verantwoordelijk voor de retournering met bijvoorbeeld ‘Brenger’. Tevens draag je de kosten en het risico van het transport. 

Retourneren bij bezorging ‘plus’

– Er wordt altijd €30,- in rekening gebracht;
– Geen extra kosten bij directe retournering bij bezorging;
– Retournering worden door ons uitgevoerd;
– Kosten van retournering na de bezorging zijn gelijk aan de eerdere betaalde bezorgkosten van €75,-;
– We plannen samen een ophaalmoment in;
– Risico van retourtransport wordt door ons gedragen;
– Binnen 2 weken na bezorging aanmelden;

Voorbeeld 1: Je hebt een meubel besteld en deze is bezorgd met bezorging ‘plus’. Het meubel blijkt bij bezorging direct niet naar wens. We kunnen zodoende het meubel direct weer meenemen. In dit geval wordt er slechts €30,- in rekening gebracht.
Voorbeeld 2: Je hebt een meubel besteld en deze is bezorgd met bezorging ‘plus’. Het meubel blijkt na 7 dagen toch niet helemaal in je interieur te passen. Je kan je meubel bij ons aanmelden als retour. Wij zullen samen een afspraak maken en het meubel weer komen ophalen. De eerder betaalde bezorgkosten worden in rekening gebracht. Je bent dus beperkt tot €75,- retourkosten.  

Om de kans op retourneren zo veel mogelijk te beperken, stellen wij zoals eerder genoemd altijd voor om vooraf een videoafspraak te organiseren. Dit minimaliseert de kans op teleurstellingen of onverwachte bijkomstigheden.

Meer weten over 'garantie en retourneren'?

Wij staan van maandag tot zaterdag van 9:00 tot 20:00 voor je klaar

Telefoon

Online bezichtiging

06-18185901 & 06-81638818 (op afspraak)

Ontdek onze services

Swipe naar rechts om meer te zien